Metody pracy

W poszczególnych oddziałach wdrażane są metody pracy z dzieckiem takie jak:

  • Metoda Dobrego Startu wg prof. Marty Bogdanowicz
  • Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne
  • Dziecięca Matematyka wg prof. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej
  • Edukacja przez Ruch Doroty Dziamskiej
  • Przedszkolaki Krok Drugi
  • Trzy Kroki Dziecka w Przyszłość
  • Klucz do Uczenia się wg Lwa Wygotskiego
  • Psychomotoryka wg M. Procus i M. Block
  • Pedagogika zabawy „Klanza” i elementy metodyki zuchowej
  • Relaksacja
  • Gimnastyka Orffa i  Labana
  • Aktywne słuchanie muzyki  wg Batii Strauss
  • Metoda Odimiennej nauki czytania wg Ireny Majchrzak
  • Metoda czytania globalnego Glenn’ a Domana
  • Metoda symultaniczno-sekwencyjna Jagody Cieszyńskiej
  • Opowieść ruchowa
  • Elementy bajkoterapii
  • Metoda projektów

Wśród form pracy z dzieckiem uwzględniamy następujące:

  • sytuacje edukacyjne,
  • kontakty indywidualne z dzieckiem,
  • spacery i wycieczki,

Wśród metod pracy z dzieckiem uwzględniamy następujące:

  • metody podające (przyswajanie): opowiadanie, pogadanka, historyjka obrazkowa, wiersze, piosenki, praca z tekstem,
  • metody problemowe (odkrywanie): gry dydaktyczne, gry planszowe, „burza mózgów”, inscenizacja, zabawy badawcze, doświadczenia, obserwacje przyrodnicze,
  • metody aktywizujące (przeżywanie): drama, wystawa, pokaz,
  • metody praktyczne (działanie): ćwiczenia.

Aktywności dziecka: swobodna, inspirowana i kierowana.

Skip to content